Ročníkové práce 2015

Rok 2014/2015

Cílení reklamy na Facebooku – Kryštof Gajda

(zpracoval Kryštof Hvolka)

rp_gajda3

Kryštof Gajda si jako téma ročníkové práce vybral Cílení reklamy na Facebooku. Začal mluvit o postupu vytvoření určité reklamy. V základu můžete cílit vaši kampaň lokálně a to jak na úrovni států, tak i měst a jejich blízkého okolí. Zde můžeme zadat kombinaci umístění, např. všechny státy západní Evropy nebo všechna města Moravskoslezkého kraje. Dále lze cílit dle věku, etnické příslušnosti, vašich zájmů, také lze cílit na pohlaví a případně jazyk, který členové vaší cílové sociální skupiny ovládají.

rp_gajda2Poté uváděl výzkum jedné dámy, která zkoušela zajistit to, aby se nikdo nedozvěděl, přes žádnou sociální síť, že je těhotná. Velmi pečlivě se snažila to skrýt. Poté se ovšem dozvěděla, že se stala podezřelou (nejspíše šlo o zaznamenání aktivity NSA), trošku mě mrzí, že toto téma více nerozvedl, ovšem jinak by se dala jeho práce hodnotit jako vynikající.


Nový cirkus – Šimon Zima

(zpracovala Tereza Futóová)

Vybrala jsem si toto téma, protože vypadalo zajímavě. Nakonec jsem zjistila, že doopravdy zajímavé je. Šimon si cirkus vybral, protože se mu sám věnuje. Vyprávěl nám o moderním cirkusu, ve kterém se nepoužívají zvířata, ale dělá se tam jen akrobacie a pod. Potom nám ukázal některé ze cviků, které dělá na šálách.


Čeněk Housa – Japonská kaligrafie

(zpracoval Ondřej Luka)

Čeněk Housa zpracoval ročníkovou práci o japonské kaligrafii. Toto téma jsem si vybral, protože se mi už od názvu zdálo zajímavé a nic jsem o něm nevěděl. Při prezentaci jsem měl možnost si osobně vyzkoušet techniku malby a můžu říct, že to není nic jednoduchého. Při prezentaci Čeněk říkal něco o historii japonské kaligrafie jako takové. Nejvíce mě zaujalo, že japonské písmo původně vzniklo z čínského. Při výkladu působil Čeněk sebejistě a klidně.

Když jsem si s Čeňkem povídal, tak říkal, že nejhorší na ročníkové práci prý bylo zjišťování pro něj zbytečných informací. Čenda si kvůli své ročníkové práci vyhledal kurz psaní japonské kaligrafie. Když sem se ho ptal, zda se chce dál učit psát japonsky odpověděl, že ano, protože má Japonsko velmi rád, že kouká na japonské seriály (anime) a že by se tam chtěl rozhodně podívat.


Život 8.D ve fotografiích – David Kingham

(zpracoval Jiří Khám)

rp_kingham1David přednesl svou ročníkovou práci s velkým přehledem i nadhledem nad věcí vypracovanou. Jeho cílem bylo nafotit svou třídu a udělat foto příběh- dění v osmé třídě za skoro celý školní rok. Z fotografií pak vybral společně se svým odborným konzultantem panem Brančem jen část a tu zarámoval do rámečků a udělal mini výstavu.

Chtěl nafotit „život“ v 8.D. Napsal i část teoretickou, která byla též velmi povedená a i písemně propracovaná též jako část praktická. Do té zařadil i znalosti ohledně zlatého řezu, a proto spousta jeho fotografií ve zlatém řezu je. Z mého pohledu docela náročné téma se zajímavou pointou… Na závěr dodávám, že asi není lehké vyfotografovat necelých 600 fotografií a z nich vybrat pouze 16 fotografií. Z mého pohledu se Davidovi povedla ročníková práce velmi pěkně.

rp_kingham2

Rozhovor:
Ahoj Davide, jak ses cítil před přednesem své ročníkové práce a po něm?
………..
Bylo hodně těžké zpracovat tolik informací a fotografií aby vzniklo takové dílo?
………..
Měl si trému před tak velkým publikem a ještě v neodvětrávané místnosti?
………..
Jak se ti dařilo naplňovat osnovu a plán které sis na začátku roku sepsal?
………..
Byl nebo jsi spokojen se svým přednesem?
…………


Restaurování knih – Zoe Valková

(zpracovala Kristýna Milínková)

Vybrala jsem si téma Restaurování knih, které zpracovala Zoe Valková.
Upřímně knihy nesnáším a nejspíš proto jsem si to téma vzala.
Zoe miluje knihy, a vidět ji bez ní,….tak to snad ani není možné…

Jejím snem je stát se restaurátorkou…

Bohužel jsem nebyla na prezentaci Zoe a tak podrobněji to sem dodám.